Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

En pingstaftonsförmiddag med nerver och förberedelser.

En härlig promenad denna pingstaftons. Promenaden med Ella är redan avklarad. Det blev 4, 5 kilometer med fot och sitträning. Vi kommunicerar inte klockrent än så träning behövs. Imorgon ska jag till Restad gård där det är hundutställning. Ella är anmäld och jag är jättenervös för hur det ska gå. Det är trettio år sedan jag ställde ut på en sådan här stor utställning som detta är. Nordic Dog Show på Restad gård i Vänersborg. Jag kan ju inte inte delta när det är på hemmaplan. Jag har således ingen ringvana att tala om. Ella kan ibland bli väldigt hoppig och släppa loss all sin energi om hon känner sig stressad och det gör mig stressad men jag ser detta som träning för oss båda. Jag planerar in så att jag får med mig hund, hundbur, stol, packning och regnskydd och regnkläder då jag inte har någon medhjälpare men problem är till för att lösas. Denna vagn ska få agera medhjälpare. Jag måste bara dra åt alla skruvar och muttrar så att den håller.
 
 
Innan skruv och mutteråtdragning måste 91-åringen få sin promenad. Solen skiner och samtidigt regnar det. Ett härligt sommarregn som ökade i styrka vilket gjorde att jag, som chansade på att vi skulle klara oss från regnet, blev genomblöt. Percy trotsade också regnet. Katter skyr ju som bekant vatten men Percy vet nog inte om det för han trotsar ofta regnet och så också idag. Det syns inte på fotot men det är regn och solsken samtidigt och Percy hänger med. På tillbakavägen brukar han hoppa fram "likt gubben ur lådan" och detta bus planeras tydligen även denna gång. 
 
 
 
 
Nu får jag allt sätta igång förberedelserna för imorgon för då det kan bli flera timmar i regn får jag hitta på lösningar så att vi kan hålla oss någorlunda torra i alla fall. Förhoppningsvis kan jag rapportera under morgondagen hur det går.
Fortsättning följer...
 
 
 

Kommentera här: