Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Lite senare samma dag d.v.s. 20161106

Klockan är nu 14:04 och jag är inte färdigskottad än. Phu...men nu är det ju så att jag inte har skottat hela tiden från arla morgonstund. Jag har burit in ved, skrivit på min blogg, fyllt på ved i vedspisen en gång i halvtimmen samt sökt efter nya kängor på nätet. Saken är den att jag är riktigt besviken idag. Jag hade ett par fantastiska kängor som jag använde i ur och skur, dag ut och dag in i över två års tid. Jag räknade ut att jag gått sträckan Paris och tillbaka två gånger med dem. De gav mig aldrig skavsår och läckte aldrig in vatten.
 
Mina gamla älskade pjucks.
 
Jag var lite rädd att jag inte skulle hitta dess like igen men blev så glad då jag hittade samma märke på samma ställe där jag köpte de förra. Självklart slog jag till och köpte dem. Det tråkiga var att jag gick och trampade på en spik efter att bara ha använt dem i två veckor eller så. Naturligtvis gick spiken igenom för jag tappade ju balansen i mitt försök att undvika att få spiken rätt igenom foten. Det blev ju lite meckigt att få loss skon från spiken eftersom det var gummisula på kängorna men det gick till slut och foten klarade sig ganska bra. Det blev bara ett ganska grunt sår men kängan var ju skadad. Jag kände att lagning var av nöden eftersom de skulle hålla i snöslask också utan att läcka in vatten. Således blev en sökning av skomakare nödvändig. Jag hittade en lokal skomakare och han bedyrade att lagningen skulle hålla. Idag vet jag annat. Under gårkvällens promenad släppte lagningen och högerfoten var genomsur medan vänsterfoten mådde prima. I genomsnitt en ganska behaglig tillvaro kan man tycka men det tycker inte jag. Gnällig som jag är. Det värsta är att då jag googlar på märket finns ingen återförsäljare i Sverige längre. Det ger mig lite ångest för jag vill verkligen ha likadana eftersom jag är så fruktansvärt känslig på skavsår och dessa gav inga alls. Jag måste efterforska lite till för jag har inte givit upp utan vill verkligen ha tag på likadana. De skadade får jag försöka hitta en annan skomakare till att laga. Om det inte funkar är det soptunnan som gäller.
 
Jag har nu ätit smörstekta kantareller med Halloumi, lök, korv och skagenröra. Allt detta tillagat på vedspisen. Mumsigt värre. Stärkt av detta ska jag nu gå ut och skotta upp det sista. Sedan tror jag nog att Kollie och jag ska gå promenaden innan jag drar fram dammsugaren och skurhinken.
 
En vinterbild tagen under en promenad i Sundals Ryr 20160123.
 
 
 

Kommentera här: