Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Inlägg Mar. 19, 2016

Jag har nu fått svar från Västtrafik på mitt öppna brev som jag skickade till dem den 28'e februari. Svaret blev jag inte särskilt upphetsad av MEN jag la märke till två nya saker som hänt förra och förrförra veckan som fick mig att undra om det är förbättringsvilja från Västtrafiks sida. Alternativt var det bara slump. Det första var att ombordpersonalen ombad alla med periodkort att gå och stämpla dessa så att det blir rätt i statistiken. Jag nämnde i mitt brev att periodkortägare (speciellt de som får sina via sina konsultbolag) sällan/aldrig stämplar in och att jag således hoppas att de inte går på den statistiken då de beräknar ersättningsbussar etc. Detta var dock bara en av alla tågpersonal jag mött sedan dess så det var nog, tråkigt nog, en slump. Det andra var igår morse då mitt tåg blev inställt på grund av fordonsfel då, till min stora förvåning, man satte in en ersättningsbuss som utlovades avgå en halvtimme senare. Härligt tänkte jag, då vet jag att jag som mest behöver vänta 30 minuter till. Bra jobbat Västtrafik! Detta uppskattar jag. Dock fungerade nästa tåg som avgick 20 minuter innan ersättningsbussen så jag åkte ju med den. Men om den inte hade kunnat åka av någon anledning tolkar jag det som att jag ändå inte hade behövt vänta längre än tills ersättningsbussen utlovats avgå. Härligt! Svaret från Västtrafik klistrade jag in ovanför mitt öppna brev. Gå till "Rapport från en pendlare" och scrolla ner eller gå till Arkiv och välj februari och scrolla till Öppet brev till Västtrafik. Nu ska jag rapportera in två försenade tåg förra veckan. Båda försenade cirka 30 minuter vardera.
Ett kåseri utlovas publiceras under helgen så håll utkik.

Kommentera här: