Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Föräldraskap

Från den dag du föddes
har jag varit stolt!
Först var jag stolt
över den vackra näpna
individ du var.
 
Sen blev jag stolt 
över din stora nyfikenhet
och upptäckarglädje.
Sen såg jag din kunskapsvilja
och skaparvilja.
 
När du sedan visar prov på
stor medmänsklighet
ödmjukhet och stort hjärta
blir jag helt varm inombords.
 
Slutligen
kan jag bara 
svälla av glädje
då jag ser din vilja
att överbrygga
svårigheter och problem.
 
Jag hävdar följande,
det är inte du min dotter
som ska kämpa för att
jag ska vara stolt 
över dig.
 
Det är jag din mamma
som ska kämpa för att
du ska kunna
vara stolt över mig!
 
Så därför min dotter
ska jag göra
allt jag kan för att du
den dag jag inte längre finns
ska kunna
tänka på mig
med stolthet!

Kommentera här: