Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Kärlek

Kärlek du bitterljuva
så vacker och så svår
hur gärna jag vill ha dig
men du ger mig sår
Hur alla tankar snurrar
och lyckan är så ljuv
men så nära ligger gråten
att jag nästan inte står ut
Hur ont det gör att andas
att jag tror att jag ska dö
Men när ljuset nalkas
min vånda lägger sig
och jag tror att jag endast
och allena inbillade mig

Kommentera här: