Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Val i livet

Jag har tagit
ett antal felaktiga beslut
i livet.
Om jag insett det
och gjort allt jag kan 
för att rätta till det
bör det till slut
ha blivit rätt.
 
Om jag har tagit fel beslut
och insett det
men inte gjort något åt det
har det blivit fel för mig
och för andra i min närhet.
 
Om jag har tagit fel beslut
men inte insett det
har det också 
blivit fel för mig
och andra i min närhet.
 
Jag vill vara lyhörd nog
att inse då jag gjort fel.
Jag vill vara modig nog
att rätta till det
och vara modig nog
att tala om att jag har gjort fel
 
Det vore inte fel
det vore rätt!
 
 
 

Kommentera här: