Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Inlägg 2016-02-25

Idag blev det tre mer allvarstyngda dikter. Livet har sina upp och nedgångar och att tillåta sig betrakta sin sämre sida ger nyckeln till den bättre sidan såvitt man tar tag om den, är min filosofi. Här är ett citat jag plockat upp någonstans och som jag försöker följa så långt jag kan; ”Att våga kan vara att förlora fotfästet en smula. Att inte våga kan vara att förlora hela livet” Om någon dag utlovas mer lättsam text. Vänligen/ Marjukka

Kommentera här: