Denna hemsida innehåller i första hand kåserier. Dessa kåserier är tagna ur händelser och upplevelser i mitt liv. Det innebär att DU som läser dem eventuellt kan känna igen dig men den igenkänningen är endast perceptuell eftersom jag, som författare till dem, förbehåller mig rätten till en konstnärlig twist i kåserierna. Jag lägger in nya kåserier i mån av tid och hoppas att du som läsare har minst lika roligt när du läser dem som jag har när jag skriver dem.

Dina stängda låsta dörrar

Dina stängda låsta dörrar
är som stora utropstecken
!
som SKRIKER åt mig
anklagar mig
De SKRIKER HELA TIDEN
i lägenheten
som tinnitus
Jag kommer inte undan

Jag tar nyckeln 
och bryter mig in
Jag sätter mig på sängen
och tittar på dig
Något kallt kramar om mitt hjärta
Du ser mig inte
jag finns inte

Jag borde gå
lämna dig i fred
Men jag kan inte
gråten är så nära
och mitt hjärta vrids om
hårdare och hårdare
Jag tror att jag ska svimma

Jag försöker tala dig tillrätta
Försöker förtvivlat hitta de rätta orden
Jag vill att du ska hålla om mig
Jag vill att du ska bekräfta min ilska
säga att det var okej att jag blev arg
men det gör du inte

Något sprids i min kropp
en äcklig ful fläckig hinna
Jag blir ful och äcklig
Men det är ju bara jag
Vad hände
Varför blev jag så ful och äcklig

Jag vet inte
Du som har svaret ser mig inte
hör mig inte
Jag finns inte
Varför gör det så fruktansvärt ont då

 
 
 

Kommentera här: